Kvinna ihjälkörd på trottoar i Norrtälje
Den äldre kvinna som blev påkörd på Stockholmsvägen på tisdagen avled.
Relaterat
Strax efter klockan tio på tisdagsförmiddagen inträffade en trafikolycka vid Gustavslund på Stockholmsvägen i Norrtälje. En bil kom i backen norrifrån och sladdade sedan över på fel sida, in i en trafikljusstolpe och sedan upp på trottoaren, där kvinnan befann sig.
Hon fördes med ambulans till Norrtälje sjukhus. Ambulanspersonalen påbörjade hjärt- och lungräddning redan på olycksplatsen, men kvinnans liv gick inte att rädda.
De tre ungdomar som färdades i bilen togs in till polisförhör. Den 18-årige man som körde bilen har i förhör sagt att det inte gick så fort och att han fick sladd först vid olycksplatsen.
- Han är i chock. Han är delgiven misstanke om vårdslöshet i trafik och vållande till annans död. Nu väntar vi på att han ska få en offentlig försvarare utsedd, säger Claes Lundström vid trafikpolisen.
Polisen söker fler vittnen till Volvons framfart på Stockholmsvägen.
Ring 114 14 och begär trafikpolisen i Roslagen.
"Poliserna och folk runt omkring var i upprorsstämning" - Ett ögonvittne berättar om olyckan i onsdagens tidning. Den 25/1 kan du läsa tidningen digitalt här!

6 m/s













Senaste kommentarerna:
Skrivet 24 jan 2012 21:50 PontusL (Ej registrerad)
Jag tänker på kvinnans familj och vänner.
Sedan skäms jag för att det skulle behövas ett dödsoffer innan någon sabla ordning skapas på vägarna i byn Norrtälje.
Varför skall en kvinna i denna ålder behöva sluta sitt liv på en trottoar för att vi/vuxna, föräldrar och polis inte lyckats få stopp på dessa herrar?
Dags för att sätta in de resurser som krävs för att plocka bort de som inte vill/kan bete sig som körkortsinnehavare en gång för alla.
Som sagt, det är bedrövligt att en är död.
Skrivet 24 jan 2012 21:54 Rutger (Ej registrerad)
Han är inte ensan det finns många som håller på kör som idioter här i Norrtälje speciell när är det kväll i hamnen Fy FAN
Skrivet 24 jan 2012 22:00 Per (Ej registrerad)
Saknas ord! Det är hemskt att detta skett idag! Inför nolltolerans mot buskörningen av skitungarna som sladdar runt nere i hamnen och på stadens gator. Uppenbart att de inte är mogna att ha körkort så körskolorna borde också ha ett stort ansvar att solla ut de som är uppenbart omogna och olämpliga att ta körkort i så ung ålder.
Stackars kvinna!
Skrivet 24 jan 2012 22:03 Nu får det vara nog ! (Ej registrerad)
Det här var ju väntat hoppas nu att Polisen vaknar ....
körkortet bort samt fängelse ! då kanske kamraterna fattar ... eller ?
Man får väll snart utöva civilolyndnad och fixa bort dessa sura Volvo bilar .
Skrivet 24 jan 2012 22:08 Anders Engström (Ej registrerad)
Sorgliga kommentarer ovan. Ett räcke på sträckan mellan pingstkyrkan och flygfyren som skiljer cyklar+gångare från trafiken borde ha byggts för länge sedan. Tillbuden med vinglande cyklar och dito gångare är vardagsmat och bilarna kör fortare nu än före senaste ombygget (det sista helt subjektivt). Jag kör själv där flera gånger om dagen och känner instinktivt att säkerheten på plats behöver en översyn.
Skrivet 24 jan 2012 22:12 Gör något åt saken (Ej registrerad)
Man kan ju hoppas att föräldrarna till dessa snorvalpar vaknar och ser vad deras registrerade bilar används till ! . kolla upp regnr på bilarna via www.transportstyrelsen.se så ser man ju att alla dessa bilar ägs av föräldrar .... som har noll koll. Men att det skall behövas ett liv till spillo inan folk reagerar beklagar sorgen till kvinnans anhöriga .
Skrivet 24 jan 2012 22:12 youngandwise
tragiskt... mina tankar går till kvinnans familj och den unga mannen som är vållande.. pinsamt att detta ska behöva hända.. polis måste vidta åtgärder .. sådanhär vårdlöshet i trafiken sker VARJE dag här i norrtälje.
Skrivet 24 jan 2012 22:18 youngandwise
youngandwise skrev:
tragiskt... mina tankar går till kvinnans familj och den unga mannen som är vållande.. pinsamt att detta ska behöva hända.. polis måste vidta åtgärder .. sådanhär vårdlöshet i trafiken sker VARJE dag här i norrtälje.
ps.. Är den unga mannen vållande till annans död med tanke på väglaget? :s
Skrivet 24 jan 2012 22:23 Förbannat less! (Ej registrerad)
Blir helt fruktansvärt upprörd! Kör du 50km/h som körkortsinnehavare på på denna väg så kan du INTE sladda in i en stolpe och upp på trottoarkanten och köra ihjäl en människa och är det halt väglag som det är vid den här årstiden så ANPASSAR man hastigheten därefter. Förstår inte hur man kan leka med döden på det här sättet, och ännu mindre hur man kan utsätta sina medmänniskor för denna fara. Detta måste få ett slut nu och helst igår!
Skrivet 24 jan 2012 22:25 moveyourmind (Ej registrerad)
Har känt killen som körde bilen idag sen vi var 15 och kan med gott samvete säga att han är den snällaste personen som finns. Sen att det sket sig idag ska vi inte glömma, han får ta sitt/sina straff och gå vidare UTAN att halva roslagen ska behöva sprida hat & rykten.
Skärpning!
Speciellt av er 25+are som har hållt på likadant i samma ålder !
Skrivet 24 jan 2012 22:25 Leffe Hendrix (Ej registrerad)
youngandwise: Nej han sladdade med flit för att vara tuff för "polarna" som satt i bilen, dessa polare går väl i skolan imorgon och låtsas som ingenting. Dom har ju inte gjort nått?
Skrivet 24 jan 2012 22:26 Malin (Ej registrerad)
Fruktansvärt!!!Det gör ont att höra att detta nu skett...Det så många tyvärr väntat på. Någon fick sätta livet till för att några vårdslösa ungdomar får härja fritt!Som förälder har jag länge oroat mig för detta och försökt ta reg.nr. Denna buskörning sker även i villaområden där barn leker i villaträdgårdar bara några meter från där dessa förare drar fram. Någon gång händer det, tyvärr var det en kvinna som nu fick sätta livet till. Mina tankar får till hennes nära och kära. Nu räcker det!!!
Skrivet 24 jan 2012 22:32 Johan (Ej registrerad)
Hur svårt kan det vara för polisen att få stopp på busåkandet i Norrtälje? Det är ju bara att öppna dörren till polishuset och lyssna åt vilket håll man ska åka för att hitta buset. För det förekommer så gott som dagligen.
Hade själv inte hoppats och trott att det skulle gå så långt som till en dödsolycka, det räcker gott med alla oss som får vår nattsömn förstörd och vi är många!!!
Skrivet 24 jan 2012 22:38 Tjej 17 år (Ej registrerad)
Mina tankar går till kvinnan, släkt, vänner och hennes man!
Polisen vet att man är rädd att gå på Norrtäljes gator på kvällarna för de kör som idioter och skrämmer! Som sagt i tidiga kommentarer Måste ett liv tas innan något görs. Hoppas Polis, kommunen och förare+föräldrar börjar ta sitt ansvar innan fler liv ligger på deras händer!!!!!!!!!!!
Skrivet 24 jan 2012 22:40 PontusL (Ej registrerad)
moveyourmind (Ej registrerad) skrev:
Har känt killen som körde bilen idag sen vi var 15 och kan med gott samvete säga att han är den snällaste personen som finns. Sen att det sket sig idag ska vi inte glömma, han får ta sitt/sina straff och gå vidare UTAN att halva roslagen ska behöva sprida hat & rykten.
Skärpning!
Speciellt av er 25+are som har hållt på likadant i samma ålder !
Det finns mängder av människor som känner kvinnan som idag fick betala med sitt eget liv, kanske har de känt henne 60-75 år och hennes liv tog idag slut.
Hennes familj, vänner etc är bestulna på en livskamrat.
Jag förstår verkligen inte moveyourminde vad du vill säga.
Försök igen och börja med att beklaga det inträffade, om inte annat för att visa respekt med kvinnans familj och vänner.
Vi över 25 har säkert sladda oss genom livet, men utan att ha omedvetet dödat en annan människa.
Skrivet 24 jan 2012 22:40 Busschaffören (Ej registrerad)
Mina tankar till kvinnans anhöriga. Detta är så meningslöst. Men väntat.
Inte säker men tycker jag känner igen bilen och i så fall är det ytterligare en av dessa sk. Volvoraggare som kör som svin. Senaste dagarna har det hänt flera tillbud. Senast i går kväll såg jag flera fara omkring som idioter. För ett par dagar sedan höll jag på att få en i fronten på bussen uppe vid Görla. Tur för killen att jag han bromsa.
Förstår inte att inga föräldrar har reagerat och tagit bilnycklarna av sina söner
Skrivet 24 jan 2012 22:41 Också Volvo. (Ej registrerad)
moveyourmind (Ej registrerad) skrev:
Har känt killen som körde bilen idag sen vi var 15 och kan med gott samvete säga att han är den snällaste personen som finns. Sen att det sket sig idag ska vi inte glömma, han får ta sitt/sina straff och gå vidare UTAN att halva roslagen ska behöva sprida hat & rykten.
Skärpning!
Speciellt av er 25+are som har hållt på likadant i samma ålder !
Det är han helt säkert, jag tvivlar inte på det. Men faktum kvarstår, han är inte kapabel till att framföra sitt fordon på ett säkert sätt, utan sladdar runt som en idiot, med vilje. Då spelar det ingen roll hur snäll man är, tyvärr.
Det är vansinnigt tragiskt att hans liv redan är sabbat, som 18-åring med ett körkort som inte ens är ett år gammalt, och jag hoppas att det här er kompisar att vakna upp och kanske inse att det inte är särskilt lämpligt att sladda som fan inne i stan...
Skrivet 24 jan 2012 22:42 alf (Ej registrerad)
och detta händer på fler platser än norrtälje, Rimbo hände det dagligen i hagen när jag bodde där, flyttade tack och lov för 1.5 år sedan
Skrivet 24 jan 2012 22:43 en bättre volvo raggare (Ej registrerad)
Jag har känt killen sen han fik körkortet och kan säga att jag har sakt att han kommer skada någon om han inte lär sig kontrollera bilen när han sladdar och det var ju synd för kvinnan som dog men har man kotte vett så kör man inte så på dagen för att det är mycket folk utge det finns en andledning varför vi Volvo raggare kör på elve3,förmå och hamnen på nätterna för att det fins folk som vill leka då leker vi där det är minst folk och på natten och kvällar är det inte så många utte.
Skrivet 24 jan 2012 22:45 malin2 (Ej registrerad)
Väglaget?!
Som det sägs så körde han i 80km/h. Vilket är alldeles för fort. Det är förarens ansvar att kunna hantera halka under maxhastigheten!
Och jag hoppas starkt att detta visar resultat, både av andra förare och polis.
tankarna går till kvinnans nära och kära.
Skrivet 24 jan 2012 22:45 putte (Ej registrerad)
ska detta behöva hända, har vari t ute gått i flera års tid , undrat just, varför det ökat med buskörningarna , är det lantisarna som kommer in till stan och lever rövare ???har sett att det är så många unga som håller på köra runt som fartdårar, har funderat varför polisen inte sätter p, de kör bl a i kvisthamra , hamnen stan .hur många flera liv står på spel innan polisen gör något ? är /har varit rädd just för detta, har fått välja andra promenadvägar just p.g.a dessa fartdårar.
Skrivet 24 jan 2012 22:46 Vakna nu kommunen och polisen! (Ej registrerad)
Bor i ett av dessa villområden som nämns ovan. Ser dagligen hur dessa idioter far fram längs gatorna. Det måste verkligen vara idioter, för om man har lite vett i huvudet kör man inte så här i villaområden där det rör sig folk på gatorna. Säkert har alla lekt/sladdat runt i snön men inte på det här sätet som vi upplever i N-tälje. Det pågår dag/kväll och nattetid. Vi har många gånger uppmärksammat polisen och kommunen som hittills inte vidtagit några åtgärder. Följden såg vi tyvärr idag.
Skrivet 24 jan 2012 22:50 Johan (Ej registrerad)
moveyourmind (Ej registrerad) skrev:
Har känt killen som körde bilen idag sen vi var 15 och kan med gott samvete säga att han är den snällaste personen som finns. Sen att det sket sig idag ska vi inte glömma, han får ta sitt/sina straff och gå vidare UTAN att halva roslagen ska behöva sprida hat & rykten.
Skärpning!
Speciellt av er 25+are som har hållt på likadant i samma ålder !
Nej, vi gjorde inte samma sak i er ålder. Vi gjorde det kanske totalt två tre ggr sen gjorde vi något mer givande.
Och när vi gjorde det så var det på en skogsbilväg inte mitt i Norrtälje!
Skrivet 24 jan 2012 22:51 Meguiars racing team (Ej registrerad)
Ja detta va ju väntat ...Har ju funnits många tillfällen för även den så kallade volvo ligan att köra race på lagligt vis men ändå så slutar denna historien åter med dödsfall . Vill skänka den stackars kvinnans fam en tanke ... Och vad det gäller de andra som bränner om kring i stan .....Skulle jag nog ta det jävligt försiktigt framöver ....Inte nog med att ni sabbar era egna liv ni förstör också för oss som sysslar med racing på en seriös nivå .....
Skrivet 24 jan 2012 22:53 Mia (Ej registrerad)
Det är så fruktansvärt det som hänt . Mina tankar går till kvinnas anhöriga. tankarna går även till pojkens föräldrar . det är ingen lätt sits som dom sitter i . Föraren av bilen har jag inget övers för .Hur kan man överhuvudtaget bete sig på det viset .Har man körkort och kör bil borde man veta hur man hanterar den oxå . Nu har han fått sitt straff ett straff som han alltid kommer att få leva med .. Undra hur det kommer att kännas? För att man va tvungen att stå på gasen några sek. tragiskt
Skrivet 24 jan 2012 22:58 Idioter med fördommar. (Ej registrerad)
Asså seriöst... de är värdelöst att de här händer. men ni får ju ta och inse att de inte kommer gå att stoppa. har också ett svagt minne av att regeringen lovade en street racing bana i görla där dom fick köra? varför gör man inte så i ställe? försöka få dom att sladda på ett ställe där dom är avskillda från resten av allmenheten? ni kan inte dömma folk för deras intressen. jovisst är de otroligt idiotiskt att sladda på en huvudled mitt på dagen när folk är ute och går.
Skrivet 24 jan 2012 22:59 Norrtäljebo (Ej registrerad)
en bättre volvo raggare (Ej registrerad) skrev:
Jag har känt killen sen han fik körkortet och kan säga att jag har sakt att han kommer skada någon om han inte lär sig kontrollera bilen när han sladdar och det var ju synd för kvinnan som dog men har man kotte vett så kör man inte så på dagen för att det är mycket folk utge det finns en andledning varför vi Volvo raggare kör på elve3,förmå och hamnen på nätterna för att det fins folk som vill leka då leker vi där det är minst folk och på natten och kvällar är det inte så många utte.
Ni ska inte köra med era Volvo i inne i stan överhuvudtaget. Kör ute i skogen där ni gör minst skada och isåfall om något händer så är det ni själva som får ta smällen.
Tankarna går bara till den den drabbade kvinnans anhöriga.. Beklagar djupt!
Skrivet 24 jan 2012 23:04 pallew (Ej registrerad)
Polisen i Sverige (N-E) kan åka med Viking Line till grannlandet i öster och lära sig hur man hanterar trafikbrottslingar av det här slaget! Där lägger man inte ett halvt finger emellan för "motorburna ungdomar" som dessa! Nej det är tydligen intressantare att ta fortkörare på motorvägen som kör i 120! Är de rädda för fjuniga 18-åringar eller....?
Fruktansvärt besked att få för de anhöriga till kvinnan!
Skrivet 24 jan 2012 23:05 J*vligt less på buskörningarna! (Ej registrerad)
Jag förstår inte riktigt hur detta gått till.
Enligt föraren så sa han att "det inte gick så fort".
Väglaget var nästintill så bra det kan bli såhär års, och spinna ur över 3 filer och klippa en relativt tjock trafikljus stolpe på mitten och böja det kraftiga rörstaketet när det går i 50 km/h låter osanolikt. Dessutom sker detta på en raksträcka.
Att polisen rubricerar det som vårdslöshet i trafik. vållande till annans död och att det vart nästintill uppror på olyckplattsen talar sitt
Skrivet 24 jan 2012 23:12 en annan volvo raggare (Ej registrerad)
en bättre volvo raggare (Ej registrerad) skrev:
Jag har känt killen sen han fik körkortet och kan säga att jag har sakt att han kommer skada någon om han inte lär sig kontrollera bilen när han sladdar och det var ju synd för kvinnan som dog men har man kotte vett så kör man inte så på dagen för att det är mycket folk utge det finns en andledning varför vi Volvo raggare kör på elve3,förmå och hamnen på nätterna för att det fins folk som vill leka då leker vi där det är minst folk och på natten och kvällar är det inte så många utte.
Norrtäljebo (Ej registrerad) skrev:
Ni ska inte köra med era Volvo i inne i stan överhuvudtaget. Kör ute i skogen där ni gör minst skada och isåfall om något händer så är det ni själva som får ta smällen.
Tankarna går bara till den den drabbade kvinnans anhöriga.. Beklagar djupt!
Det är ju så att vi brukar träffas sen brukar dom flesta dra en sväng på mindre väg men dom som ofta kör i Norrtälje inte har nån bensin att åka på små vägar och då blir det i staden och det här är ju nästan den första bil olyckan som en Volvo var med och då blir det ett jävla liv fast är det en pundare med en Nissan micra som råkar köra över nån då blir det typ inget. förklara för mig varför är det knappt några Volvo raggare som är med i trafikolyckor.
Skrivet 24 jan 2012 23:20 Ottilia
Det är så sorgesamt ..... hur kan man "roa sig" på offentliga gator så här ?? Finns det inga vuxna förebilder i deras närhet som kan vägleda ungdommarna till bättre aktiviteter ?? Jag bara undrar.... eller finns det inga vuxna som orkar/ vill ?!
Tankarna går till de förkrossade anhöriga till den avlidna kvinnan.
Skrivet 24 jan 2012 23:20 youngandwise
skulle vilja tillägga att jag inte gillar allt hat jag ser på sidan. den här pojken kommer leva med detta i hans liv och jag lovar er alla att han nog sitter i ett försvarsrum och önskar av hela sitt hjärta att han kunde byta plats med denna kvinna men det kan han inte det som har hänt har hänt och tror inte det hjälper någon part att hata pojken eller alla andra som åker vildsint på dessa vägar och istället hjälpa till att ändra på det som sker i dagens samhälle.
Skrivet 24 jan 2012 23:21 Bengt the almighty (Ej registrerad)
Tråkigt att Norrtelje Tidning kommer stänga ner denna kommentarfunktion imorgon när dom vaknar.
Den håller en väldigt låg nivå, men alla visar sitta sanna jag och det ger förhoppningsvis en dialog mellan oss vuxna arbetande och dessa barn.
Även polisen välkomnar jag in till denna diskussion..
Skrivet 24 jan 2012 23:22 youngandwise
youngandwise skrev:
skulle vilja tillägga att jag inte gillar allt hat jag ser på sidan. den här pojken kommer leva med detta i hans liv och jag lovar er alla att han nog sitter i ett försvarsrum och önskar av hela sitt hjärta att han kunde byta plats med denna kvinna men det kan han inte det som har hänt har hänt och tror inte det hjälper någon part att hata pojken eller alla andra som åker vildsint på dessa vägar och istället hjälpa till att ändra på det som sker i dagens samhälle.
om ni ska kritisera någon kritisera er själva
Skrivet 24 jan 2012 23:23 Robban (Ej registrerad)
Fruktansvärt men inte oväntat! I Rimbo är det som sagt minst lika illa som i Norrtälje! Och visst är det roligt att sladda...ibland, och visst kan man gasa på...på rätt ställe! Men det som sker här är terror! Dag efter dag, varv efter varv...hänsynslöst, omdömeslöst och grymt provocerande! Stackars stackars fina kvinna vars långa liv släcktes ner idag! Låt detta bli en väckarklocka för er unga män som plågar er omgivning med det ni pysslar med vareviga dag!
Skrivet 24 jan 2012 23:24 M-L (Ej registrerad)
Två liv blev förstörda idag...
En sekund, sen ändrades livet för alltid...
Oåterkallerligt...
Mina tankar går till kvinnans efterlevande (RIP), men även till den sk 18-åringen som nu klassas som mördare, hans liv, hans framtid är för alltid förstörd...
En sekunds obetänksamhet ("ett kul infall"), det har förändrat två liv för all framtid...
Han har garanterat lärt sig sin läxa, & han måste leva med det här tills han dör...
Skrivet 24 jan 2012 23:25 Svar till volvoraggare (Ej registrerad)
en bättre volvo raggare (Ej registrerad) skrev:
Jag har känt killen sen han fik körkortet och kan säga att jag har sakt att han kommer skada någon om han inte lär sig kontrollera bilen när han sladdar och det var ju synd för kvinnan som dog men har man kotte vett så kör man inte så på dagen för att det är mycket folk utge det finns en andledning varför vi Volvo raggare kör på elve3,förmå och hamnen på nätterna för att det fins folk som vill leka då leker vi där det är minst folk och på natten och kvällar är det inte så många utte.
Norrtäljebo (Ej registrerad) skrev:
Ni ska inte köra med era Volvo i inne i stan överhuvudtaget. Kör ute i skogen där ni gör minst skada och isåfall om något händer så är det ni själva som får ta smällen.
Tankarna går bara till den den drabbade kvinnans anhöriga.. Beklagar djupt!
en annan volvo raggare (Ej registrerad) skrev:
Det är ju så att vi brukar träffas sen brukar dom flesta dra en sväng på mindre väg men dom som ofta kör i Norrtälje inte har nån bensin att åka på små vägar och då blir det i staden och det här är ju nästan den första bil olyckan som en Volvo var med och då blir det ett jävla liv fast är det en pundare med en Nissan micra som råkar köra över nån då blir det typ inget. förklara för mig varför är det knappt några Volvo raggare som är med i trafikolyckor.
Du måste skämta. Varför det just var "en Volvo som förorsakade olyckan och det blev ett jävla liv"? Ja, eftersom du uppger att du är en volvoraggare också kanske du inte förstår hur mycket ni förstör med erat busåkande i era volvobilar. För att det är 99% av alla gånger man hör/ser en bil komma i en på tok för hög fart visar sig vara just en Volvo. Folk känner sig otrygga och kan inte sova på nätterna pga av att ni leker med livsfarliga fordon.
Skrivet 24 jan 2012 23:30 30 km/h i Norrtälje innerstad (Ej registrerad)
Det är beklagligt att detta hänt, tyvärr var det nästintill väntat då det är många som har undrat när det skulle hända. Håller med om att både Polisen och kommunen hade kunnat agera mycket skarpare mot detta tidigare. Stockholmsvägen, Bergsbacken, Hamnvägen och Vegagatan med flera gator runt Hamnen är drabbade. SÄNK GENAST hastigheten i hela Norrtälje innerstad till 30 km/h. Då kan Polisen lättare plocka körkortet från dessa fartsyndare plus att det blir tystare i centrum! Skapa ett upprop!
Skrivet 24 jan 2012 23:37 Bosse (Ej registrerad)
30 km/h i Norrtälje innerstad (Ej registrerad) skrev:
Det är beklagligt att detta hänt, tyvärr var det nästintill väntat då det är många som har undrat när det skulle hända. Håller med om att både Polisen och kommunen hade kunnat agera mycket skarpare mot detta tidigare. Stockholmsvägen, Bergsbacken, Hamnvägen och Vegagatan med flera gator runt Hamnen är drabbade. SÄNK GENAST hastigheten i hela Norrtälje innerstad till 30 km/h. Då kan Polisen lättare plocka körkortet från dessa fartsyndare plus att det blir tystare i centrum! Skapa ett upprop!
Sämst förslag.
Låter lika effektfullt som den där nedskräpningslagen.
Det gick ju så bra med den.
Skrivet 24 jan 2012 23:38 Bollen (Ej registrerad)
Hoppas att volvoraggarna ser över sitt beteende i trafiken i fortsättningen.
Även ett par språkkurser vore på sin plats.
Okunskap och träskallighet är boven i denna tragiska händelse.
Låt det aldrig upprepas!
Skrivet 24 jan 2012 23:44 M (Ej registrerad)
Blir fan förbannad när jag läser kommentarerna här. Han gjorde det inte med flit, den som sen tror det är ju dum i huvudet. Det är kanske inte smart att åka fort eller "farligt", och det vet vi alla om! Men vi alla gör så mycket mer som är farligt än att sätta oss i en bil och köra utav helvete. Men det andra "farliga" kommer ingen lägga märke till först en skada är skedd. Nej, lägg av nu för i helvete! Gnälla har ni rätt att göra när det gäller mord eller dråp, detta var en olyckshändelse.forts
Skrivet 24 jan 2012 23:44 M (Ej registrerad)
fortsättning.. ska jag ha rätt att sitta och klaga på er sen, för att ni kanske pressar den här "pojken" så hårt att han blir deprimerad och kanske tar sitt liv? Nej, det behöver inte bli så, men tänk om... Ska det behöva gå så långt? Även era ord kan vara farliga. Glöm inte det. Jag beklagar damens död, men skyller inte pojken.
Skrivet 24 jan 2012 23:47 Bra förslag! (Ej registrerad)
30 km/h i Norrtälje innerstad (Ej registrerad) skrev:
Det är beklagligt att detta hänt, tyvärr var det nästintill väntat då det är många som har undrat när det skulle hända. Håller med om att både Polisen och kommunen hade kunnat agera mycket skarpare mot detta tidigare. Stockholmsvägen, Bergsbacken, Hamnvägen och Vegagatan med flera gator runt Hamnen är drabbade. SÄNK GENAST hastigheten i hela Norrtälje innerstad till 30 km/h. Då kan Polisen lättare plocka körkortet från dessa fartsyndare plus att det blir tystare i centrum! Skapa ett upprop!
Mycket bra förslag! Det är många som är inne på denna idé. Tidsförlusten genom att dra ned hastigheten genom Norrtälje blir max någon minut med sänkt hastighet. Polisen får lättare att haffa fartdårarna och ta deras körkort! Är med på uppropet!
Skrivet 24 jan 2012 23:50 AaRoN (Ej registrerad)
Det är ju helt sjukt vad alla hoppar på "volvoraggare" det finns så många andra som kör som svin det är inte bara volvoraggare utan ni som är 30+ kör ju ochså som blådårar visst ni kanske inte kommer på sladd å så men jag har nog sätt många köra riktigt fort på stockhomsvägen så skyll inte bara på volvoraggare! idiots
Skrivet 24 jan 2012 23:51 sickan (Ej registrerad)
svårt att bara trycka på deploy igen
Skrivet 24 jan 2012 23:53 bacon (Ej registrerad)
gör en grus plan där all volvo raggare kan åka och sladda, där ingen blir störd av buller och där ingen utom dem själva kommer till skada om något skulle hända! sörjer det som har hänt men jag tycker det räcker med kränkande kommentarer han vet nog redan vad han har gjort, och han mår inte speciellt bra över de..
Skrivet 24 jan 2012 23:53 arg person (Ej registrerad)
vilket folk som inte fattar bättre änatt istta o skriva om vad dom tycker och tänker på nt ni har oxå varit unga skärping!!!!!!
Skrivet 24 jan 2012 23:55 Snäll men hatad volvo förare (Ej registrerad)
Otroligt synd för de anhöriga till offret. :( att man sladdar i stan mitt på dagen en tisdag förstår jag mig inte på, Facebook blir terroriserat av folk som tycker synd om föraren men dom tänker inte på de andra drabbade.
även synd att alla hatar de som kör volvo nu, jag kör en gammal volvo men inte för att jag vill utan att jag inte har råd att köra någonting annat, Men inte åker jag runt och sladdar 10 på morgonen för det? dra inte alla ungdommar med volvo under samma linje.
Skrivet 24 jan 2012 23:58 Sanningen (Ej registrerad)
Polisen gör inte sitt jobb. Som vanligt alltså. Vi som sett dessa ujngdomar busköra under flera år och anmält detta till polisen kan bara gråta för att ingenting görs. Har polsien någon arbetsuppgift?
Skrivet 24 jan 2012 23:59 Per (Ej registrerad)
Hemskt onödigt och sorgligt det som hänt!
Att uppnå rätt antal korrekta svar på teoriprovet eller göra en bra uppkörning är trots allt inte i närheten lika viktigt som att kunna visa normalt trafikvett!
Samla in reg numren på bilbuset i kommunen så kan vi gemensamt få bort idioterna från vägarna. Om detta händer min familj spelar det ingen roll hur snäll föraren är i övrigt....ska inte köra bil!